معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اقدام مجلس برای معافیت مدارس از پرداخت هزینه آب و برق و گاز گفت: معافیت آب و گاز عملیاتی شده ولی وزارت نیرو همراهی نمی کند.
به گزارش پرتال خبری سناد، علی الهیار ترکمن معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش در برنامه تلویزیونی پرسشگر با موضوع بودجه آموزش و پرورش، با بیان اینکه لایحه بودجه بر اساس ویژگیها و رویکردهای کلان نشأت گرفته از وضعیت اقتصاد کلان کشور بسته شده است، اظهار کرد: لایحه بودجه علاوه بر کارکرد تأمین منابع مالی سه رویکرد تنظیمگری، سیاستگذاری و اصلاح ساختار را نیز داراست.
وی افزود: کلیات اعتبارات آموزش و پرورش در سال 97 بالغ بر 43 هزار و 462 میلیارد بود که 11.3 درصد از بودجه عمومی کشور را به خود اختصاص میداد و این رقم برای سال آینده 56 هزار و 349 میلیارد تومان است که اگر دوهزار میلیارد تومان رتبه بندی را کنار بگذاریم، آموزش و پرورش 13.4 درصد از منابع بودجه کل کشور را شامل شده و رشد آن 25 درصد است.
الهیار ترکمن با اشاره به 20 درصد رشد افزایش دستمزد و حقوق گفت: سرانه دانش آموزی 25 هزار و 800تومان، سرانه غذای مدارس شبانه روزی روزانه 3500 تومان، سرانه ورزشی 7600 تومان، سرانه ارتقای سلامت جسمانی 4400 تومان،سرانه پیشگیری از آسیبهای اجتماعی 255 هزار تومان برای حدود 2 میلیون نفر جامعه هدف، سرانه پرورشی 20 هزار تومان برای سال آینده در لایحه بودجه دیده شده است.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش افزود: روی بودجه برای 12.3 میلیون دانش آموز مدارس دولتی هدفگذاری شده و جمع جبری کارکنان ما در مهر 98 حدود 957 هزار و 800 نفر است.
الهیار ترکمن با بیان اینکه از این اعداد و ارقام رضایت نداریم گفت: باید 94 درصد اعتبار را برای هزینههای اجتناب ناپذیر که عمدتاً حقوق و دستمزد است، صرف کنیم.
برچسب های مهم
به گزارش پرتال خبری سناد و به نقل از ایسنا؛ دکتر صابریان بااشاره به حادثه واژگونی اتوبوس دانشگاه علوم تحقیقات با 35 سرنشین در روز گذشته، گفت: در این حادثه هفت تن از سرنشینان در محل حادثه جان باختند و 28 تن به بیمارستان منتقل شدند که تا شب گذشته دو تن دیگر نیز به علت شدت وخامت حالشان در بیمارستان جان باختند.
وی ادامه داد: متاسفانه بامداد امروز نیز یکی دیگر از مصدومان این حادثه به نام "محمدرضا فضیلتی نیا" جان خود را از دست داد و تعداد قربانیان حادثه اتوبوس دانشگاه علوم و تحقیقات 10 تن شد.
جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ نیز به ایسنا اعلام کرد که علت تصادف مرگبار اتوبوس در واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی در دست بررسی است.
سرهنگ حسن عابدی دراین باره گفت: اتوبوس حامل دانشجویان در واحد علوم تحقیقات در حال حرکت بود که ناگهان از مسیر خارج و با برخورد به دیواره بتنی واژگون شده است.
عابدی با بیان اینکه هفت نفر در دم جان خود را از دست دادند، اظهارکرد: عوامل راهور بعد از اعلام این حادثه در محل حاضر شده و هم اکنون تیمی ویژه از کارشناسان پلیس راهنمایی و رانندگی در حال بررسی علت این حادثه هستند و در حال حاضر نمی توان علت قطعی این حادثه را اعلام کرد.
وی درباره اینکه آیا پلیس راهور در محوطه دانشگاه حضور داشته یا خیر؟ گفت: پلیس در داخل محوطه دانشگاهی حضور نداشته و عوامل دانشگاه در آنجا مستقر هستند.
متاسفانه در جریان حضور خبرنگار ایسنا برای تهیه اخبار این حادثه، برخی از پرسنل دانشگاه از ادامه حضور و فعالیت خبرنگار ایسنا در محل حادثه ممانعت به عمل آوردند به رغم رفتار غیرمسئولانه این افراد، خبرنگار ایسنا همچنان در تلاش برای تهیه و پیگیری اخبار این حادثه تلخ است.
عوامل سازمان آتش نشانی پس از تکه تکه کردن اتوبوس در حال انتقال اتوبوس با جرثقیل هستند.
سردار مهماندار رییس پلیس راهور تهران بزرگ نیز در محل حادثه حضور دارد.
دکتر صابریان رییس اورژانس تهران بزرگ در گفتوگو با ایسنا فوت یک نفر دیگر از مصدومان حادثه را که به بیمارستان شریعتی تهران منتقل شده بود تأیید کرد.
یکی از دانشجویان حاضر در محل حادثه گفت: دانشگاه علوم تحقیقات در سراشیبی قرار دارد و دانشکدهها به صورت پلکانی در مسیر هستند؛ از آنجایی که مسیر طولانی است، دانشجویان ناگزیرند از اتوبوسهای دانشگاه استفاده کنند.
این دانشجو ادامه داد: پیش از این قرار بود که دانشجویان با حمل و نقل کابلی جابهجا شوند، اما با تغییر مدیریت دانشگاه، پروژه تلکابین دانشگاه متوقف شد.
یکی دیگر از دانشجویان نیز در گفتگو با ایسنا تاکید کرد: اتوبوسهایی که برای سیستم حمل و نقل دانشگاه مورد استفاده قرار میگیرند بعضا مستهلک هستند و ایمنی درستی ندارند و قرار نبود که طولانی مدت از آنها استفاده شود. مخصوصا در زمستان که یخبندان میشود، این موضوع نگران کنندهتر است.
وی ادامه داد: در مورد حادثه امروز هم ما اینطور شنیدیم که اتوبوس ترمز بریده بود و متاسفانه تا الان هفت نفر فوت کردهاند.
یکی از دانشجویان واحد علوم و تحقیقات نیز گفت: اتوبوسهای دانشگاه همگی مستهلک هستند و تعداد آنها کافی نیست و بیشتر از ظرفیت و حدود 60 تا 70 نفر دانشجو را سوار میکنند.
به گفته این دانشجو، بعضا دیده شده که رانندگان پشت فرمان خواب آلوده هستند و یا در حال خوردن و آشامیدن هستند و تمرکز کافی ندارند.
یکی از دانشجویان نیز اظهار کرد: علی رغم اینکه مسیر بین دانشکده ها در دانشگاه علوم و تحقیقات مانند جاده چالوس است اما این مسیر فاقد گاردریل است و رانندگان نیز حتی اصول ایمنی اولیه را هم رعایت نمی کنند و گاهی بیش از ظرفیت دانشجو سوار میکنند. به همه این موارد، سیستم ناکارآمد و فرسوده حمل و نقل دانشگاه را هم باید اضافه کرد.
حوالی ساعت ١٢ امروز واژگونی یک دستگاه اتوبوس حامل دانشجویان در دانشگاه علوم و تحقیقات تهران واقع در بلوار سیمون بولیوار به سازمان اورژانس اعلام شد که در پی آن یک بالگرد اورژانس، ۱۵ دستگاه آمبولانس، دو دستگاه اتوبوس، دو دستگاه موتورلانس به محل حادثه اعزام شدند.
رئیس مرکز اورژانس تهران گفت: متاسفانه در این حادثه هفت نفر- دو خانم و پنج آقا - جان باختند و ۲۸ نفر مجروح شدند که پس از اقدامات اولیه توسط تکنسینهای اورژانس به نزدیکترین مرکز درمانی انتقال یافتند.
در پی حادثه واژگونی مرگبار اتوبوسی در واحد علوم تحقیقات، اخباری در سایتها و شبکههای اجتماعی به نقل از معاون دانشگاه آزاد مبنی بر سکته راننده منعکس شد که رئیس روابط عمومی اورژانس تهران درباره اعلام کرد: راننده اتوبوس مذکور فوت کرده است اما اینکه سکته کرده است مورد تایید نیست.
وی عنوان داشت: موضوع سکته یا عدم سکته راننده باید باید بررسی شود و نظر نهایی در مورد وضعیت راننده اتوبوس باید از سازمان پزشکی قانونی اعلام شود.
صابریان ادامه داد: همچنین هنوز علت حادثه مشخص نیست و باید توسط عوامل ذی صلاح بررسی و اعلام شود.
خبر گزاری سناد _ یک پژوهشگر مسائل آموزشوپرورش گفت: برای بهبود وضعیت آموزش و پرورش نیاز است نسبت به استقرار نظام پرداختها اقدام شود اما فعلا رتبهبندی جایگزین این مسئله شده است.
به گزارش پرتال خبری سناد، حجت الله بنیادی پژوهشگر مسائل آموزشوپرورش در گفتوگو با خبرنگار اجتماعی تسنیم با اشاره به اینکه با وجود ارائه گزارشهای بودجهای که به ظاهر نشانگر بهبود بودجه آموزش و پرورش هستند، شرایط مالی مدارس و معلمان هر سال بحرانیتر از سال قبل میشود، اظهار کرد:کمی دقت به اعداد و ارقام اعلامی بودجه 1398 آموزش و پرورش ناکافی بودن و غیرعملیاتی بودن تدوین بودجه پیشنهادی را به خوبی نمایان میکند.
وی افزود: مطابق اعلام سازمان برنامه و بودجه در لایحه بودجه سال 98 کل کشور اعتبار هزینهای ادارات کل آموزشوپرورش استانها از 33 هزار میلیارد تومان به 43 هزار میلیارد تومان رسیده و از افزایش 28 درصدی برخوردار شده است. همچنین مبلغ 2 هزار میلیارد تومان نیز برای اجرای طرح رتبهبندی معلمان تامین اعتبار شده است. بر این مبنا کل بودجه تخصیصی به استانها( اعم از پرسنلی، سرانه دانش آموزی و ....) 45 هزار میلیارد تومان تعیین شده است.
این پژوهشگر حوزه آموزشوپرورش گفت: مطابق آمار رسمی اعلام شده جمعیت دانشآموزی کشور در سال تحصیلی جاری 14 میلیون نفر و تعداد پرسنل آموزش و پرورش 940 هزار نفر است. اگر با بودجه 45 هزار میلیارد تومان، سرانه پرسنلی را محاسبه کنیم، سرانه سالیانه هر یک از پرسنل وزارت آموزش و پرورش حدود 49 میلیون تومان در سال و ماهیانه اندکی بیش از چهار میلیون تومان میشود.
رتبهبندی جایگزین نظام پرداختها شده است
وی بیان کرد:اکنون نیز بعد از 6 ماه که هنوز لایحه و بودجه آن مصوب نشده است، گفته میشود قبل از تصویب نمیشود بودجه طرح برآورد کرد! این در حالی است که برای طرح رتبهبندی که متأسفانه در اذهان مدیران آموزشوپرورش و برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی جایگزین نظام پرداخت شده است، اعتبار مورد نیاز هم از طرف آقای اللهیار و هم دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش و هم برخی نمایندگان برآورد و اعلام شده است. احتمالا با این فرایند باید منتظر بود در سال 1398 محاسبه اعتبار این لایحه صورت پذیرد و نهایتاً در اعتبارات سال 99 مصوب شود.
بنیادی در پایان تاکید کرد: پیشنهاد میشود، آموزش و پرورش به جای تلاشهای مبهم، مقطعی و کم نتیجه تحت عنوان تمام وقتشدن، رتبه بندی، تأسیس بانک فرهنگیان، صندوق بازنشستگی خاص فرهنگیان بر مبنای قانون برنامه ششم توسعه و سند تحول بنیادین، نسبت به تدوین و تصویب نظام جبران خدمات و تأمین رفاه فرهنگیان متناسب با شأن و منزلت آنها اقدام کند. بدیهی است که نظام جامع جبران خدمات و تأمین رفاه طبیعتاً شامل همه این موارد است.
این پژوهشگر مسائل آموزشوپرورش گفت: اما با اعتبار دوهزار میلیارد تومانی تخصیص یافته به طرح رتبه بندی، میانگین افزایش حقوق هر یک از پرسنل آموزش و پرورش پس از اجرای طرح رتبهبندی کمتر از 200 هزار تومان در ماه است. از طرفی اگر آموزش و پرورش با هر دلیل و توجیهی بتواند تعداد مشمولین رتبه بندی را از 940 هزار نفر(کل پرسنل) به 700 هزار نفر کاهش دهد بازهم میانگین افزایش حقوق برای هر معلم به طور میانگین کمتر از 240 هزار تومان در ماه میشود.
بنیادی بیان کرد: در شرایط تورمی سال جاری و به تبع آن تورم سال 1398، افزایش میانگین 240 هزار تومان در ماه در هزینههای خانواده یک معلم بی تأثیر است. این بدین معنی است که در بهترین حالت و با اجرای رتبه بندی و احتساب افزایش 20 یا 30 درصدی سال 1398، میانگین حقوق معلمان در سال 1398 نمیتواند بیشتر از چهار میلیون تومان در ماه شود. لذا اجرای طرح رتبهبندی به این صورت و با اعتبار دو هزار میلیارد تومان، تأثیر چندانی در انگیزش و معیشت معلمان نخواهد داشت.
فایل راهنمای "ورود به سامانه کانون های ورزشی"در سامانه همگام آماده شده درواحد پشتیبانی پرتال خبری سناد، برایراهنمایی کاربا سامانه همگام جهت" ثبت نام دانش آموزان در کانون های ورزشی" مورد استفاده قرار می گیرد.
معلمان ورزش و مربیان تربیتبدنى باید به این مسئله توجه داشته باشند که نتایج تربیتى بسیارى در ضمن اجراء مسابقات ورزشى عاید دانشآموزان خواهد شد. مسابقات ورزشى موجب مىشود که دانشآموزان، شخصیت فردى و استعداد ذاتى خود را بروز دهند و نیز در اثر برخورد جدى با یکدیگر، فواید اجتماعى با ارزشى بدست آورند. البته آثار غیرقابل تردید جسمى و روحی، که از راه اجراء مسابقات ورزشى نصیب نسل جوان مىشود، بهقدرى روشن و مسلم است که جاى بحثى باقى نمىگذارد. ذهن معلمان ورزش در اجراء مسابقات ورزشى باید بر آموزش فنون و مهارتها و رعایت مقررات و قواعد ورزش متمرکز گردد، تا دانشآموزان از هر جهت براى فعالیتهاى سالم ورزشى و حتى روبرو شدن با پیشامدها و مشکلات زندگى و مقاومت در مقابل آنها آماده شوند.
دراین فایل " ثبت نام دانش اموزان در کانون های ورزشی " در سامانه همگام را پرتال خبری سناد به طور دقیق آموزش میدهد.
فایل راهنمای "ایجاد نظرسنجی و تغییر دادن قالب سایت " آماده شده در واحد پشتیبانی پرتال خبری سناد، برای راهنمایی کار با سامانه همگام جهت "ایجاد نظرسنجی" مورد استفاده قرار می گیرد.
سهولت، سرعت، دقت و پایداری استفاده از فضای مجازی چیزی است که بزرگترین مدیران را مجاب می کند تا برای خدمت رسانی بهتر از اینترنت استفاده
کنند.
پیش از این همه ی اطلاعات مدارس به صورت دستی نوشته می شدند که علاوه بر عدم سادگی در نوشتن، مشکلاتی مانند امکان از بین رفتن اطلاعات
داشت، اما در همگام همه ی اطلاعات روی پایگاه های داده ای قرار می گیرند که در بازه های زمانی کوتاه از آن ها پشتیبانی گرفته می شود و به این
صورت ضریب از بین رفتن اطلاعات تقریبا به صفر می رسد.
با توجه به امکانات همگام می توانید مطالب را به صورت دسته بندی شده در موارد زیر منتشر کنید:
- اطلاعیه
- خبر
- معرفی مدرسه یا مجتمع
- نظر سنجی
- عکس هایی از مدرسه یا مجتمع
- اطلاعات انجمن اولیا و مربیان
- تقویم برنامه های مدرسه
- امور پرورشی و فوق برنامه ها
- پیام های مشاوره ای و پاسخ به سوالات مشاوره
- دانش آموزان ممتاز
دراین فایل " ایجاد نظر سنجی و تغییر دادن قالب سایت " در سامانه همگام را پرتال خبری سناد به طور دقیق آموزش میدهد.
فایل راهنمای قراردادن خبر جدید و معرفی مدرسه در سامانه همگام : دانلود فایل
خبرگزاری سناد _ در هر سال تحصیلی سه دفتر باید صحافی گردد که عبارتند از دفتر فارغ التحصیلی-دفتر امتحانات-ریز نمرات .که دفتر فارغ التحصیلی و امتحانات بعد از صحافی باید توسط اداره پلمپ گردد ولی ریز نمرات نیازی به پلمپ نمی باشد، در اینجا روش هر کدام به صورت مجزا توضیح داده می شود.
فایل راهنمای چیدمان دفتر فارغ التحصیلی_ دفتر امتحانات_ریزنمرات در سامانه امین را پرتال خبری سناد به طور دقیق آموزش میدهد.
خبرگزاری سناد _ حمیدرضا حاجی بابایی در مجمع عالی بسیج گفت: معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی به علت نگاه بسیار محدود و غیر کارشناسی که به آموزش و پرورش داشتند و از حامیان جدی معلمان روزمزد بودند، به همراه آقای فانی وزیر وقت آموزش و پرورش بدون توجه به نیازهای واقعی بدنه آموزش و پرورش و کارشناسی دقیق، گفتمان غالب خود را مازاد نیرو و خصوصی سازی در آموزش و پرورش قرار دادند و با این سیاست غلط پایه های ظلم و بی توجهی دولت به معلمان فرهنگیان را بنا نهادند.
به گزارش خبرگزاری سناد، وی افزود: دکتر فانی در جلسه ای در حضور دکتر نوبخت تاکید کردند که آموزش و پرورش بیش از ۳۰۰ هزار نفر نیروی انسانی مازاد دارد، در جای دیگری تصریح داشتند آموزش و پرورش را با ۷۵۰ هزار نفر می توان اداره و مدیریت کرد. حتی این دیدگاه تا جایی پیش رفت که وزیر وقت آموزش و پرورش پیشنهاد انتقال نیروهای آموزش و پرورش به سایر دستگاه های دولتی را مطرح کردند و دیگر از ۱۵۰ هزار معلم مازاد سخن گفتند.
حاجی بابایی اظهار کرد: آن زمان به جای تاکید بر برنامه ریزی راهبردی برای ارتقای جایگاه آموزش و پرورش و آینده نگری، بر جنجال های متعدد رسانه ای تکیه شد. گاهی از ۱۰۰ هزار نفر معلم بی سواد و آشپز معلم در آموزش و پرورش سخن گفتند و زمانی از ورود بی ضابطه ۱۱۶ هزار نفر خدمتگزار و آشپز به آموزش و پرورش صحبت کردند. در سایه این هیاهوی رسانه ای مولود نامبارکی با نام بسته حمایتی وارد آموزش وپرورش شد، مدارس دولتی به اجاره خواص درآمدند. در سایه این نگاه غیرکارشناسی بیش از ۱۰۰ مدرسه دولتی فقط در شهر تهران اجاره داده شد.
تمام مزایای معلمان قانونی است
حاجی بابایی با تاکید بر این که حال آموزش وپرورش خوب نیست گفت: مخلص کلام این که حال آموزش و پرورش خوب نیست و باید به دادش رسید زیرا نیروی انسانی وضعیت خوبی ندارد. حال دانش آموز خوب نیست و تراکم کلاس ها بسیار بالاست و طرح های کیفیت بخشی در این تراکم قابلیت اجرایی ندارد. همچنین حال بودجه های عمرانی مدارس، حال معلم از نظر حقوق وضعیت معیشتی خوب نیست، وضعیت اجرای سند تحول بنیادین در آموزش وپرورش خوب نیست. روی سخن من با دولت است. دولت به داد آموزش وپرورش برسد، دولت در محاق بی تفاوتی نسبت به آموزش وپرورش فرور فته است. و این بی تفاوتی حتی به رسانه ها سرایت کرده است.
خبرگزاری سناد _ معاون وزیر آموزش و پرورش، گفت: از مدارس خواستیم و از خانواده ها هم می خواهیم برای رشد فرزندانشان وقت بیشتری روی فیلم و کتاب بگذارند و امیدوارم شرایطی فراهم شود که مدارس هفته ای دوساعت برنامه پخش فیلم بگذارند و از همین فیلم های جشنواره رشد در این برنامه استفاده کنند.
به گزارش خبری سناد ، نشست خبری این جشنواره ۲۰ آبان ماه با حضور وحید نیکخواه آزاد (دبیر جشنواره)، حیدر تورانی (معاون وزیر آموزش و پرورش و سرپرست سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش) ومحمد ناصری (رییس جشنواره و مدیرکل دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش) برگزار شد.
در ابتدای این نشست، حیدر تورانی معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه جشنواره رشد یکی از قدیمی ترین جشنوارههای ایران بوده است که از قبل از انقلاب برگزار میشده و مورد استفاده دانش آموزان قرار می گرفته است؛ گفت: فلسفه وجودی این جشنواره، کمک و تعمیق یادگیری، آموزش رفتار مطلوب در جامعه به عنوان یک شهروند موثر و موفق است.
تورانی با بیان اینکه در بین رسانههای آموزشی تنها کتاب نیست که میتواند موثر باشد و سینما رسانهای تاثیرگذاری است که هیچ رسانهای قدرت و قوت آن را ندارد؛ عنوان کرد: در این چند سال وزارت آموزش و پرورش به اهمیت رسانه سینما واقف بوده است و امیدواریم با تلاشهایی که می شود؛ نه فقط در بخش تولید موفق باشیم که بتوانیم در اکران این فیلمها در بستر مدرسه و در میان دانش آموزان به موفقیت هایی برسیم.
برچسب های مهم
خبر گزاری سناد _ آموزش غلط یا عدم کنترل و نظارت صحیح قلم و مداد به دست گرفتن در کلاس توسط معلم در منزل توسط والدین است. دلیلش خود کتاب درسی برای بخصوص کلاس اول است که دونوع خط نسخ و نستعلیق وشکسته نستعلیق را معرفی کرد و موجب سردر گمی دانش آموزان شده.
زهرا مداد سیاه را محکم در دست گرفته است و با فشار روی کاغذ میکشد؛ بازهم از این فشارهای بیشازاندازه نوک مدادش میشکند و بیشتر وقتش صرف تراشیدن نوک مداد میشود. معلم نصف املا را میگوید و زهرا همچنان مشغول تراشیدن مدادش است و مدام نوشته هایش را پاک می کند. از املا حسابی جا میماند؛ وقت املا تمام میشود و معلم میگوید برگهها بالا اما برگه ی زهرا سفید است! همکلاسی زهرا سرش را تکان میدهد و باحالت تمسخر میگوید: «چرا اینقدر کند مینویسی؟!»
یکی از مشکلاتی که برخی از دانش آموزان در دوران مدرسه مخصوصاً ابتدایی با آن روبرو میشوند مشکل کند نویسی است که این مسئله بهتنهایی میتواند مشکلات دیگری همچون از دست دادن اعتماد به نفس، ضعیف شدن در درسها، از دست دادن انگیزه و...را به وجود آورد اما چرا بعضی دانش آموزان در نوشتن و حل مسائل کند هستند و چه روشهایی برای تندنویسی دانش آموزان کند نویس وجود دارد؟ با ما همراه باشید در سناد
در مبحث نوشتاری دانش آموزان ابتدایی مشکلات زیادی وجود دارد مثل کند نویسی، کج نویسی و درشتنویسی بیشازحد که در مجموع به این مشکلات کند نویسی میگویند. سمیه رحمت کارشناس مدیریت امور فرهنگی و مدیریت آموزشی به علت کند نویسی دانش آموزان و روشهایی های جهت درمان این مسئله اشاره می کند.
ادامه متن " علت کند نویسی برخی دانش آموزان چیست؟ "