محل لوگو

ظلم و بی توجهی دولت به فرهنگیان


ظلم و بی توجهی دولت به فرهنگیان

خبرگزاری سناد _ حمیدرضا حاجی بابایی در مجمع عالی بسیج گفت: معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی به علت نگاه بسیار محدود و غیر کارشناسی که به آموزش و پرورش داشتند و از حامیان جدی معلمان روزمزد بودند، به همراه آقای فانی وزیر وقت آموزش و پرورش بدون توجه به نیازهای واقعی بدنه آموزش و پرورش و کارشناسی دقیق، گفتمان غالب خود را مازاد نیرو و خصوصی سازی در آموزش و پرورش قرار دادند و با این سیاست غلط پایه های ظلم و بی توجهی دولت به معلمان فرهنگیان را بنا نهادند.


پایه های ظلم و بی توجهی دولت به فرهنگیان را چه کسانی بنا نهادند؟

به گزارش خبرگزاری سناد، وی افزود: دکتر فانی در جلسه ای در حضور دکتر نوبخت تاکید کردند که آموزش و پرورش بیش از ۳۰۰ هزار نفر نیروی انسانی مازاد دارد، در جای دیگری تصریح داشتند آموزش و پرورش را با ۷۵۰ هزار نفر می توان اداره و مدیریت کرد. حتی این دیدگاه تا جایی پیش رفت که وزیر وقت آموزش و پرورش پیشنهاد انتقال نیروهای آموزش و پرورش به سایر دستگاه های دولتی را مطرح کردند و دیگر از ۱۵۰ هزار معلم مازاد سخن گفتند.

حاجی بابایی اظهار کرد: آن زمان به جای تاکید بر برنامه ریزی راهبردی برای ارتقای جایگاه آموزش و پرورش و آینده نگری، بر جنجال های متعدد رسانه ای تکیه شد. گاهی از ۱۰۰ هزار نفر معلم بی سواد و آشپز معلم در آموزش و پرورش سخن گفتند و زمانی از ورود بی ضابطه ۱۱۶ هزار نفر خدمتگزار و آشپز به آموزش و پرورش صحبت کردند. در سایه این هیاهوی رسانه ای مولود نامبارکی با نام بسته حمایتی وارد آموزش وپرورش شد، مدارس دولتی به اجاره خواص درآمدند. در سایه این نگاه غیرکارشناسی بیش از ۱۰۰ مدرسه دولتی فقط در شهر تهران اجاره داده شد.

تمام مزایای معلمان قانونی است

حاجی بابایی با تاکید بر این که حال آموزش وپرورش خوب نیست گفت: مخلص کلام این که حال آموزش و پرورش خوب نیست و باید به دادش رسید زیرا نیروی انسانی وضعیت خوبی ندارد. حال دانش آموز خوب نیست و تراکم کلاس ها بسیار بالاست و طرح های کیفیت بخشی در این تراکم قابلیت اجرایی ندارد. همچنین حال بودجه های عمرانی مدارس، حال معلم از نظر حقوق وضعیت معیشتی خوب نیست، وضعیت اجرای سند تحول بنیادین در آموزش وپرورش خوب نیست. روی سخن من با دولت است. دولت به داد آموزش وپرورش برسد، دولت در محاق بی تفاوتی نسبت به آموزش وپرورش فرور فته است. و این بی تفاوتی حتی به رسانه ها سرایت کرده است.

ادامه مطلب

 

 

  انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 138

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما