محل لوگو

وزارت نیرو مدارس را در معافیت پرداخت هزینه انرژی همراهی نمی کند


نیاز آموزش و پرورش به اعتبار 70 هزار میلیاردی/ وزارت نیرو برای معافیت مدارس از پرداخت قبوض برق همراهی نمی‌کند

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اقدام مجلس برای معافیت مدارس از پرداخت هزینه آب و برق و گاز گفت: معافیت آب و گاز عملیاتی شده ولی وزارت نیرو همراهی نمی کند.


 

 

 

به گزارش پرتال خبری سناد، علی الهیار ترکمن معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش در برنامه تلویزیونی پرسشگر با موضوع بودجه آموزش و پرورش، با بیان اینکه لایحه بودجه بر اساس ویژگی‌ها و رویکردهای کلان نشأت گرفته از وضعیت اقتصاد کلان کشور بسته شده است، اظهار کرد: لایحه بودجه علاوه بر کارکرد تأمین منابع مالی سه رویکرد تنظیم‌گری، سیاست‌گذاری و اصلاح ساختار را نیز داراست.

 

وی افزود: کلیات اعتبارات آموزش و پرورش در سال 97 بالغ بر 43 هزار و 462 میلیارد بود که 11.3 درصد از بودجه عمومی کشور را به خود اختصاص می‌داد و این رقم برای سال آینده 56 هزار و 349 میلیارد تومان است که اگر دوهزار میلیارد تومان رتبه بندی را کنار بگذاریم، آموزش و پرورش 13.4 درصد از منابع بودجه کل کشور را شامل شده و رشد آن 25 درصد است.

 

الهیار ترکمن با اشاره به 20 درصد رشد افزایش دستمزد و حقوق گفت: سرانه دانش آموزی 25 هزار و 800تومان، سرانه غذای مدارس شبانه روزی روزانه 3500 تومان، سرانه ورزشی 7600 تومان، سرانه ارتقای سلامت جسمانی 4400 تومان،سرانه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی 255 هزار تومان برای حدود 2 میلیون نفر جامعه هدف، سرانه پرورشی 20 هزار تومان برای سال آینده در لایحه بودجه دیده شده است.

 

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش افزود: روی بودجه برای 12.3 میلیون دانش آموز مدارس دولتی هدفگذاری شده و جمع جبری کارکنان ما در مهر 98 حدود 957 هزار و 800 نفر است.
الهیار ترکمن با بیان اینکه از این اعداد و ارقام رضایت نداریم گفت: باید 94 درصد اعتبار را برای هزینه‌های اجتناب ناپذیر که عمدتاً حقوق و دستمزد است، صرف کنیم.

 

  انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 18

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما